Se livet från den ljusa sidan !

jag tänte prata om det missyppfattade utrycket "emo"Då menar jag inte musik elr klädstilen utan de här  "depp" som många nu för tiden kallas Emo. Jag kan verkligen störa mig, jag vet jag har varit lite så också till och från så jag vet vad jag pratar om! Men  jag har börjat att öppna ögonen nu vill jag att fler ska göra det! Det är såå många gånger jag hört folk säga saker som

" jag har ingenting att leva för " Men okey!? Du berättar de för folk som är dina vänner, som du antagligen litar på! Lev för dem!

"allting är skit" okey, ja de kan kännas så ibland, men tänk efter är verkligen ALLT skit!? vänner, familj, kärlek, klasskambrater, skolan, sporten, Fridtidsintresset, släkt!? är Verkligen allt skit, nej de brukar inte vara så. Oftast är de en del grejer som förtillfället är jobbigt och sen hakar man upp sig på de. Tro mig jag har gjrot de själv. Men snälla se över problemen poch konsentrera er på de posetiva i ert liv. Gjort är gjort och det finns ingenting du akn göra mer än att säga förlåt. Och om de är så att du förlorat en vän, en kärlek elr bara känner dig sviken. hur fin var igentligen den personen då. Den som gör dig så ledsen att du inte ens vill leva längre. Va är de för en vän / pojk-flickvän igentligen, en ganska dålig sådan. Tro mig en äkta vänn elr den äkta kärleken, den skulle aldrig såra dig så hårt. Så gå vidare, låt dina riktiga vänner / pojk-flickvän tårka tårarna och få dig glad igen, jag lovar de finns alltid någon som bryr sig om dig, hur ensam du än känner dig.

"ingen förstår mig" Ja självklart kan man känna så ibland, men har du verklgien suttit dig ner och pratat ut med någon som du tycker om och litar på!? De flesta har inte de, Gör de! annars är de svårt att förstå och hjälpa för de är de säkert många som vill. Och om någonting är så krångligt att ingen förstår hur mycket du än förklarar , då kanske de är bäst att hålla de för sig själv och tänka på annat ett tag så kanske allting får en förklaring till slut.

Och en sak till. Hur hopplöst och värdelöst ditt liv ser ut så kommer de bli bättre tillslut, De dåliga leder i slutändan till någonting posetivt om inte annat så lär du dig någonting av det!  Och snälla gräv inte ner dig i skiten de gör de inte bättre. Se över skiten och se allt de vackra du har i livet. tro mig det är alltit nått.
Lev för de du har, ge inte upp för de du saknar. 

§F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0