Smink

Hej bloggen!

Förlåt för att jag inte skrev igår, men min älskling var här, och det fanns helt enkelt ingen tid, det ska inte upprepas !

Idag tänkte jag prata om smink, det hände nämligen en grej idag. Ska förklara.

Det började med att jagoch min babe skulle åka till stan och jag gick in i badrummet. Och började sminka mig. Som jag gör nästan varje morgon. Då min pojkvän kommer in helt grav seriöst och frågar mig vad hag håller på med. Jag blir lite ställd och frågar lite försviktigt vad han menar och då säger han att han syftar på sminket. Han ställer då frågan "varför sminkar du dig, du är finast som du är" Och jag blev lite ställd för jag vister verkligen inte vad jag skulle svara på den frågan. Jag menar varför gör man det?

Det är igentligen en ganska konstig grej, vi kletar på en massa geg på våra ansikten för att vi ska känna oss.. Vackra? Det är jue som min pojke säger, man är finast som man är. Och det gäller alla. Visst man kanske inte är helt nöjd med sitt utseende, men vem är det i dagenssamhälle? Men blir det verkligen bättre för att vi kletar på en massa skit?

Också det här med at killar sminkar sig jue inte, varöfr ska då tjejer göra det. För att göra oss fina för dem? försöker vi göra oss till? Vissa kanske gör det. Men som jag som är i ett förhållande jag gör mig inte fin för någon annan än min pojke, och han har jue ändå sätt mig i alla lägen, så varför fortsätter jag kladda?
Varför fortsätter någon kladda? Om man nu sminkar sig för att göra sig fin, eller för att någon ska gilla en, var ligger då logiken i det? Den som verkligen gillar dig kommer jue tycka om dig lika mycket och kommer tycka du är lika vacker med eller utan smink, eller hur? Och om inte. Då är det knappast varken kärlek eller vänskap, eller vad säger ni?

Mitt svar på den frågan blev i alla fall, " jag gör det för mig själv, för att jag ska känna mig fin!" en ganska dålig orsak, jag vet. Men för mig ligger set någonting i det. Jag vill slippa oroa mig för trötta ögon, ojämnheter i hyn eller finnar. Jag vill kunna känna mig fin. Inte för någon annan utan bara för mig.

Det jag vill få fram är att ni alla är enormt fina, varenda en av er.

Kram på er!

§F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0